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AUSSTELLUNGSBETEILIGUNG

Pavilion 0

Eröffnung: 31.05.2013, 20.00 Uhr, Austellung bis 30.09.2013 Palazzo Donà, Campo San Polo 2177, Venice

Konferenz:  01.06.2013, 10.30 bis 13.30 Uhr

Dariusz Kowalski, Lehrender der Zeitbasierten Medien, beteiligt sich mit "Optical Vacuum" an der Ausstellung.

On this year’s 55th Venice Biennale a record high number of national pavilions will be presented along with a big number of accompanying art events. This mutual curiosity has undoubtedly been and still is valuable. However, nowadays it may seem outdated.
While searching for a vision of future, art does not have to compete with science or politics. Non-verbal, sensual language of artistic communication inspires a totally different field of reflexion.
The mission of art is not to justify or explain but to reach the individuals, to provoke questions on world’s integrity and, therefore, to influence people’s activity.
The exhibition co-organised by Signum Foundation (Poznań/Venice) and Mediations Biennale Foundation (Poznań) does not proclaim any new idea of art nor a futurist vision of what is to come, but presents a maze of intuitions pertaining to the constantly unravelling future.
We hope that Pavilion 0 will accompany the Venice Biennale as a regular, transnational art event – a neutral space that is suitable for dialogue of art and artists with reality.

Curators:
Grzegorz Musiał (Signum Foundation, Poznań)
Tomasz Wendland (Mediations Biennale Foundation, Poznań)

Artists:
Andrzej Bednarczyk, Dorota Chilińska, Stephen Cornford, Clemens Fürtler, Guy Goldstein/Ariel Efron, Małgorzata Goliszewska, Nicolas Grospierre, Dieter Jung, Dariusz Kowalski, Takashi Kunitani, Robert Kuśmirowski, Ryota Kuwakubo, Sang Nam Lee, Daniel Lergon, Angelika Markul/ Wojciech Puś, Michal Martychowiec, Renato Nicolodi, Yoko Ono, Maciej Rudzin, Saburo Teshigawara, José A. Toirac, Koen Vanmechelen, Andrzej Wasilewski, Li Xiaofei

www.pavilion0.net

Optical Vacuum / Dariusz Kowalski
Nirgendwo wird die Rede vom “panoptischen Zeitalter”, von einem Auge, das alles erfasst und selbst unfassbar bleibt, deutlicher, als in eben dem Medium, das Allgegenwart und Flüchtigkeit im globalen Maßstab umgesetzt hat: das Internet. Im Netz wird das bisherige Paradigma unserer bildgebenden Apparate hinfällig: Keine singuläre Zentralperspektive mehr, sondern Myriaden von Blickwinkeln, übertragen aus Webcams, die pausenlos Bilder in den digitalen Datenstrom pumpen. So ist das “Vakuum” im Titel von Dariusz Kowalskis 55-minütigen filmischen Essay keine Leere, sondern ein mächtiger Generator, eine unablässige Verdoppelung der Welt ins Bild.
(Text: Dietmar Kammerer) 

www.dariuszkowalski.net