Stop-Motion Video 00:58 Min.
Eine minimalistische Translation gegenwärtiger Schweine(re)produktion. Architektonische Konstruktionen umhüllen das Lebendige innerhalb definierender, sequenzieller Produktionslogik.
insert best sperm.
processing.
vagina ejects products.
empty.
repeat.
Das Stop-Motion Video, (don’t) move mama pig, 58 sec ist aus einer dreiteiligen Rauminstallation entstanden, die in der Splace
Galerie der Kunstuniversität Linz als Teil der Ausstellung „In/Visible Worlds of Comics“ (Idee, Konzept und Kuration: Dr.Barbara M. Eggert, Comics Studies) in a Kooperation mit Nextcomic Festival 2022, gezeigt wurde. Ergänzend zur gestickten Kartografie der Arbeit „Is it a Crime?“ (in Zusammenarbeit mit Barbara M.Eggert), die in der Ausstellung „Gender Comics“ in der Fordham Universität New York gezeigt wurde, thematisiert das Stop-Motion Video repetitive Produktionsprozesse und Zeitabläufe.
Victoria Windtner, Doktorandin der Kunst- und Kulturwissenschaften an der Kunstuniversität Linz. Forscht zu Technologien in der
zeitgenössischen (Re)produktion von schweinlichen Körpern, Arbeitstitel: GHOSTS DANCE THE MACHINE
victoriawindtner.at
@vicawind
Video-Stills aus (don’t) move mama pig sowie ein Text zur Arbeit wurden in der Publikation „Tiere und Geschlecht“, Tierstudien
24/2023 (Neofelis Verlag), herausgegeben von Jessica Ullrich und Mieke Roscher, veröffentlicht.
stop-motion video, 00:58 min.
An abstract minimalistic translation of essences in contemporarypig reproduction. Constructions and operations envelop the livingand redefine their bodys by inherent sequential logics of production.
insert best sperm.
processing.
vagina ejects products.
empty.
repeat.
The stop-motion video (don’t) move mama pig was generated from a threepart room installation. The installation was shown at
splacegallery/University of Art Linz as part of the exhibition „in/visible worlds of comics“ (idea, concept & curating: Dr.Barbara M. Eggert, Comics Studies) in cooperation with nextcomicfestival 2022. Complementing the embroidered cartography of the work "Is it a Crime?" (in collaboration with Barbara M. Eggert), which was shown in the exhibition "Gender Comics" at Fordham University in New York, the stop-motion video addresses repetitive production processes and time sequences.
Victoria Windtner, PhD student in Art and Cultural Studies at the University of Art and Design Linz. Researches technologies in the
contemporary (re)production of piggy bodies, working title: GHOSTS DANCE THE MACHINE
victoriawindtner.at
@vicawind
Stills from (don't) move mama pig and a Text about the work were published in the publication „Tiere und Geschlecht“, Tierstudien
24/2023 (Neofelis Verlag), edited by Jessica Ullrich and Mieke Roscher.