Adler
|
Françoise
|
Das Design als Enabler für konsequent nachhaltige Textilprodukte
|
Christiane Luible-Bär, Andrea Weber Marin
|
Alfaro-Herrera
|
Mariana
|
Ballet Pedagogy for Contemporary Dance adults students
|
Karin Harrasser, Rose Breuss
|
Amann
|
Carolyn
|
Superhuman. From Well-Being to being-Good
|
Gloria Meynen
|
Aquije
|
Gabriela
|
Culinary Return: gastro-political ecologies of indigenous cooking landscapes in Peru
|
Nicolaj van der Meulen (ECAM; HGK FHNW in Basel), Sabine Pollak
|
Artner
|
Norbert
|
Nach den Bildern. Konstruktion und Wirklichkeit
|
Andrea van der Straeten, Thomas Macho
|
Awischus
|
Leoni
|
Wer blickt? Zur Kritik des (fe)male Gaze am Beispiel der Kriegsfotografie des Nahostkonfliktes
|
Gloria Meynen
|
Barlian
|
Simone
|
Zwischen Kunst und Kuratieren - was Raumexperimente zu gesellschaftlichen Prozessen beisteuern können
|
Sabine Pollak
|
Barnaš
|
Veronika
|
Beherrschte Unterhaltung. Von fahrenden Schausteller*innen und Unterhaltungsmaschinen
|
Karin Harrasser, Michael Palm
|
Bazdyrieva
|
Asia
|
Sun Machines/Inexhaustible Elsewhere
|
Markus Arnold
|
Beauchamp
|
Marta
|
Tipping points in transmediation
|
Manuela Naveau, Anne von der Heiden
|
Bechstein
|
Luana
|
Eigen-Sinnlichkeiten des Alterns. Affektive Materialitäten in der Kunst als Grundlage neuer Alternskonzepte
|
Jasmin Mersmann
|
Behrouz
|
Kamran
|
Cosmopolitics of the Body
|
Yvonne Volkart, Nina Sellars
|
Belén Palacios
|
Ana
|
WomenAmasamientoNature
|
Claudia Mareis, Florian Sametinger
|
Benatzky
|
Moritz Oliver
|
Verhältnisse und Zeit
|
Sabine Pollak, Lucie Stahl
|
Berta
|
Yorick
|
Eigenleben. Wirkmachtverhältnisse in künstlerischen Verfallsprozessen
|
Jasmin Mersmann
|
Bertschi
|
Eliane
|
Storytellings of darkened landspaces
|
Anton Rey (ZHdK), Amalia Barboza
|
Bloom
|
David
|
DESIRE: Sex, Spirit, and Choreography as Active and Receptive Practices
|
Ulrike Hanstein, Yvonne Schmidt (ZHdK)
|
Böhmer
|
Erich
|
Nachdenken und Gestalten - Gestalten und Nachdenken. Professionalisierung von Lehrenden durch bindungsgeleitete Fallarbeit unter besonderer Berücksichtigung der Reflexion durch kreativ - gestalterisches Tun (mit Doris Kirschner)
|
Wolfgang Schreibelmayr
|
Born Schwartz
|
Julie
|
Approaching Death: transforming our conversations around fear of dying
|
Marcel Bleuler (ZHdK), Thomas Macho
|
Bruckner
|
Christoph
|
Skulptur im Postfordismus. Eine Soziologie zeitgenössischer Skulptur
|
Robert Pfaller
|
Burchardt
|
Roberta
|
Polyphonic visions: colonial modernity in the Luso-Brazilian Sobrado house
|
Helen Pritchard (HGK FHNW in Basel), Sabine Pollak, Shintaro Miyazaki (HGK FHNW in Basel)
|
Buchinger
|
Jürgen
|
Making Public Space: Generating Discourse through Moving Image Practices in Urban Contexts
|
Sabine Pollak, Fred Truniger
|
Carreira Tilly
|
Mariana João
|
CAPACIDADES (25 de Abril/6 de Maio) |
Gudrun Rath, Chuz Martínez (ECAM; HGK FHNW in Basel)
|
Ceresola
|
Noemi
|
M(other)tongue: the feminine protolanguage in art practice
|
Jörg Wiesel (ECAM; HGK FHNW in Basel), Sabine Folie
|
Chessex
|
Antoine
|
Echoing the Unheard: Explorations of a Culture Analytical Listening Concept
|
Sigrid Adorf (ZHdK), Karin Harrasser
|
Cordin
|
Giulia
|
Extending the Museum: The Exhibition Visitor as a Cultural Producer
|
Amalia Barboza, Stephan Schmidt-Wulffen, Eva Leitolf
|
Cortés Alberti
|
Damián Federico
|
Choreo-Graphing into Transmediality: Labanotation as Chiasmatic Structure of Affect and Understanding
|
Karin Harrasser, Rose Breuss
|
De Dios Rodriguez
|
Enar
|
Beyond the ground. Audiovisual essay as an experimental site of knowledge construction and its power to affect.
|
Alexis Dworsky
|
de Moura
|
Chana
|
Inverted utopias: The divergent evolution of immortality pursuits
|
Thomas Macho
|
Dika
|
Antonia
|
Mapping the Void / Of Secret Bunkers, Crowded Beaches and the Life Amongst
|
Sabine Pollak
|
Döring
|
Sebastian
|
Der modulare Analogsynthesizer Elektor Formant im Objektarchiv des Deutschen Literaturarchivs Marbach und seine Relevanz für Medientheorie und Kulturtechnikforschung 1979-2009
|
Thomas Macho, Christian Kassung
|
Elberskirch
|
Charleen
|
KI-Cycling
|
Manuela Naveau, Christine Schranz (ECAM; HGK FHNW in Basel)
|
Eschbach
|
Anna-Viktoria
|
Power, Politics and the Building of Contemporary Art Museums in China
|
Anne von der Heiden
|
Escudero Andaluz
|
César
|
„The Expand Interface“ – Interaction Behind Perception
|
Christa Sommerer
|
Everwin
|
Stephan
|
Parametric Design and Creative Robotics - Leveraging Craftsmanship with Advanced Digital Technologies
Schrittrhythmen im Gefüge urbaner Räume
|
Johannes Braumann
|
Falcini
|
Elena
|
Alchemy and visual arts: Exploring the dimensions of alchemy, artistic material and processes of research and artistic production
|
|
Favre-Bulle
|
Laurence
|
Expanded Spectropoetics, decolonizing strategies with the medium of film- on the entanglements between colonial and environmental matters
|
Uriel Orlow (ZHdK), Ulrike Hanstein
|
Felix Miyazato
|
Andressa
|
Hemisphären: Eine Epistemische Alternative am Beispiel des Teatro Amazonas
|
Amalia Barboza, Rose Breuss
|
Fesca
|
Michael
|
Groove als Episteme
|
Karin Harrasser
|
Franzke
|
Luke
|
Oral Digital
|
Karmen Franinovic (ZHdK), Martin Kaltenbrunner
|
Futterknecht
|
Fanni
|
The Performativity of Language Explored in Various Contexts from Performance to Theatre to Public Space
|
Ulrike Hanstein
|
Gabler
|
Hermann Amadeus
|
Funktionen des künstlerischen Konzepts
|
Robert Pfaller, Helmut Draxler
|
Gall-Schuhmann
|
Doris
|
Urbane Geometrien – Über das künstlerische Potenzial von menschengemachten anonymen Formenästhetiken
|
Gilbert Bretterbauer
|
Georgescu
|
Constantin
|
Mapping Worldmaking: Encoding Experience in Dance
|
Karin Harrasser, Rose Breuss, Claudia Jeschke
|
Geierhos
|
Hanako
|
on ____sphere, spirit bodies and OBJECTs
|
Anne von der Heiden
|
Gioia
|
Carlo
|
Toward a cultural presidium model for Communities+Art+Science+Technology in marginal areas. |
Alexis Dworsky, Lorenzo Romito
|
Goeschke
|
Florian
|
Sonic String Figures – developing relational musical instruments
|
Martin Kaltenbrunner, Karin Harrasser
|
Gollob
|
Emanuel
|
Fruitful Friction - Widening the Thinking With Industrial Robotic Arms
|
Johannes Braumann
|
Gonzalez Mendez
|
Viviana Andrea
|
Moving in and through different landscapes. Nomadic strategies to create installations / landscapes.
|
Giaco Schiesser (ZHdK)
|
Grabinger
|
Silke
|
Dance & Robotic Exploring choreography as an intangible interface between bodies
|
Johannes Braumann
|
Graf
|
Vanessa
|
Head in the Cloud. Tracing the Embodied Internet in the Swiss and Austrian Alps |
Karin Harrasser, Dorothée King (ECAM; HGK FHNW in Basel)
|
Habison
|
Eva
|
Understanding the Value of Children: A Disruptive Discourse Analysis with ChatGPT |
Ramón Reichert
|
Hackl
|
Elke Kristina
|
Die Bedeutsamkeit von selbstorganisierten Prozessen und den daraus resultierenden erweiterten Lehr- und Lernstrategien und der veränderten Rolle des Vermittlers in den kreativen Prozessen und den technologischen Nutzungsstrukturen des digitalen Zeitalters.
|
Gerhard Funk
|
Hackl
|
Ingrid
|
Zukunftskompetenzen und wie sie durch manuelles Gestalten gefördert werden können
|
Franz Rauch, Nora Landkammer
|
Hackl
|
Wiltrud
|
Strom & Strömung. Weiblichkeit, Wasser, Verwertung. Konstruktionen von Weiblichkeit in Zusammenhang mit der Ressource Wasser
|
Angela Koch
|
Hager von Strobele
|
Katharina
|
Still (a)live: Transformationen von Ordnungen als Inszenierungsmuster
|
Gilbert Bretterbauer
|
Hareter
|
Florian
|
OIKOS - Das domestizierte Environment als künstlerisches Depot von Ordnungssystemen und ästhetischer Potentiale |
Hubert Lobnig
|
Haselmayer
|
Petz
|
Künstlerisch-forschend-vermittelnde Praxen zur Kritik und Transformation kolonialer, weißer und anthropozentrischer Vorherrschaft in Wien Hietzing |
Nora Landkammer, Jens Kastner
|
Hensel
|
Sina
|
Affective Colour Agencies
|
Claudia Mareis (ECAM; HGK FHNW in Basel), Gloria Meynen
|
Herbordt
|
Bernhard
|
Institutionen als Kunst - Kunst als Institution. Künstlerische Recherchen und performative Transformationen (mit Melanie Mohren)
|
Giaco Schiesser (ZHdK), Sandra Umathum
|
Heredia Moreno
|
Andrea
|
Informal narratives: on the (forms of) production of mining landscapes in the city of Bogota
|
Sabine Pollak, Karin Harrasser
|
Hirscher
|
Monja
|
Other imaginations
|
Irene Posch
|
Ho
|
Echo
|
QINtronix - Rethinking the Gu Qin for the 21st Century
|
Martin Kaltenbrunner
|
Hochleitner
|
Simon
|
Digital Heritage – Added Value
|
Alexis Dworsky
|
Hochstrasser
|
Pia
|
audio-kinaesthetic cinema. Do your ears touch the ground?
|
Alexis Dworsky, Daniel Hug (ZHdK)
|
Höfer
|
Martin
|
KUNST IN, DURCH UND MIT DEN MEDIEN: Eine künstlerische Auseinandersetzung mit der Intervention im Kontext der Massenmedien.
|
Hubert Lobnig
|
Hötzl
|
Manuela
|
Zurück zur Architektur – Back towards Architecture
|
Sabine Pollak, Bart Lootsma
|
Huang
|
Jieyuan
|
Based on Technical Images: Mixed-State Objects and Media Spaces
|
Alexis Dworsky
|
Huber Saarikko
|
Sasha
|
(T)race-ing Louis Agassiz Artistic Renegotiations of Archive, Memory and Place
|
Florian Dombois (ZHdK), Anette Baldauf (Akademie der bildenden Künste)
|
Huh
|
Kyung Ran
|
It’ s Not Easy Bein’ Green: An Artistic Exploration of The Human Perception of Plants
|
Marcel Bleuler (ZHdK), Ulrike Hanstein
|
Jäggi
|
Andrea
|
Abschiedssphären - Design der letzten Begegnung
|
Thomas Macho, Francis Müller (ZHdK)
|
Jover Agullo
|
Dolma
|
Re-enacting Fanny Elssler's Cachucha: Embodiment and Interaction with a "Spanish" Dance
|
Karin Harrasser, Meira Goldberg
|
Kadlec
|
Eva
|
On being Online In Late Capitalism. Symptome und Fantasien in Digitalen Subkulturen.
|
Robert Pfaller
|
Kelemen
|
Tena
|
Seeing with Hands, Touching with Eyes
|
Nicolaj van der Meulen (ECAM; HGK FHNW in Basel), Tina Frank
|
Kettl
|
Petra
|
Versuch der Erstellung eines operativen Ansatzes für die Darstellung von Psychotraumata und deren Folgestörungen im Mainstream-Spielfilm
|
Robert Pfaller
|
Kidane
|
Aida
|
Casa M
|
Nicolaj van der Meulen (ECAM; HGK FHNW in Basel), Angela Koch
|
Kirschner
|
Doris
|
Nachdenken und Gestalten - Gestalten und Nachdenken. Professionalisierung von Lehrenden durch bindungsgeleitete Fallarbeit unter besonderer Berücksichtigung der Reflexion durch kreativ - gestalterisches Tun (mit Erich Böhmer)
|
Wolfgang Schreibelmayr
|
Klose
|
Margareta
|
copycat phonetics. Fluide Repetition bei Karaoke im Akzent: Eine neue Karaoke-App als Instrument der künstlerischen Forschung & Praxis
|
Gloria Meynen
|
Klymko
|
Serhii
|
Alain Badiou's Ethical Subject in the Context of Critics of Culture
|
Jasmin Mersmann, Ines Kleesattel
|
Kreuzer
|
Albrecht
|
Materialität des Imaginären und aleatorischer Materialismus
|
Robert Pfaller
|
Kubrak
|
Anastasia
|
Lithium: On Bathing and Mining Grounds, 1850 - 2023
|
Jasmin Mersmann, Johannes Bruder
|
Kurbak
|
Ebru
|
Spatial couture: the personal electronic space as a space for artistic intervention
|
Karin Harrasser
|
Lahmer
|
Marlena
|
Thermal Encounters – Feminist New Materialist Investigations of Heat as a Relational Phenomenon in Contemporary Art
|
Julia Grillmayr
|
Latimer
|
Quinn
|
Small Moves: The Auto-Turn in Contemporary Feminist Performance, Literature, and Moving-Image Practices |
Chus Martinez (HGK FHNW Basel), Jasmin Mersmann
|
Lee
|
Jungin
|
“Exploring Out-of-learned behaviors”. Research for Expanding Bodily Experience |
Joachim Smetschka
|
Legrand
|
Guillemette
|
Copernican traumas: Cosmograms for planetary futures
|
Claudia Mareis, Helen v. Pritchard (HGK FHNW in Basel), Alexis Dworsky
|
López Morales
|
Marcela Marianna
|
Decolonial pivots in dance: Historically informed creation processes and actual adaptions
|
Karin Harrasser, Rose Breuss, Claudia Jeschke
|
Mannel
|
Oliver
|
Dunkles zu sagen - Traumsprechen als pädagogische Praxis im Schauspiel
|
Anton Rey (ZHdK), Thomas Macho
|
Martins
|
Yann Patrick
|
Whose intelligence is artificial intelligence?
|
Shintaro Miyazaki (ECAM; HGK FHNW in Basel), Manuela Naveau
|
Mathis
|
Esther
|
Licht Lenken - Ein Dach aus Glas und ein Raum als Lampe
|
Florian Dombois
|
Mayer-Schwieger
|
Maren
|
Wechselwirklichkeit: Von den Formen und Transformationen ökologischen Wissens. Eine gebeutelte Geschichte
|
Gloria Meynen
|
Mayrhofer
|
Katharina
|
The table that doesn't belong to us. An attempt to give back using the Wertheimer family as an example.
|
Amalia Barboza
|
Mertlitsch
|
Malina
|
Mit Mitteln der Performance äußere und innere Grenzen überschreiten - Körperpolitiken als Sprechakte im Posthumanismus
|
Anne von der Heiden
|
Mitterhuber
|
Christian
|
Verfahren der “Selbst”-Modellierung im schöpferischen Akt: Der Pygmalion-Mythos im Spiegel der wechselseitigen Affizierung zwischen Künstler/in und Kunstgegenstand
|
Anne von der Heiden
|
Mohren
|
Melanie
|
Institutionen als Kunst – Kunst als Institution. Künstlerische Recherchen und performative Transformationen (mit Bernhard Herbordt)
|
Giaco Schiesser (ZHdK), Sandra Umathum
|
Mondria
|
Erika
|
Biometrische Messdaten in der Kunst. Von der Reziprozität der menschlichen Körperlichkeit, der biometrischen Messtechnik und der künstlerischen Inszenierung
|
Christa Sommerer
|
Moradi Bastani
|
Amir
|
Robot (a) Small - Designing Narratives for Real-time Interaction between Humans and Robotic Arms
|
Johannes Braumann
|
Müller
|
Johanna Luisa
|
Reproduktion als Paradigma von Performance. Doppelte Reproduktionsarbeit in der feministischen Performancekunst der 1970er-Jahre
|
Ulrike Hanstein
|
Nadakhovska
|
Viktoriia
|
Kunst und Migration: Das Rebetiko zwischen Fremdheit und Vertrautheit. Die Musikgattung und die Migrationsbewegung auf das griechische Festland am Anfang des 20. Jahrhunderts
|
Angela Koch
|
Nakowsky
|
Sven
|
Asymmetrical Power Structures in Architecture and International DesignBuild Projects between the »Planning« Global North and the »Receiving« Global South
|
Siegfried Atteneder
|
Neukirchen
|
Linda
|
Der transgressive Reiz. Performative Grenzprozesse des Alltäglichen
|
Amalia Barboza
|
Niang
|
Serigne Mor
|
Kunst & Drogen
|
Robert Pfaller
|
Nigl
|
Klaus
|
Vom elitären Fressen und Saufen zur Adipositaspandemie – Perspektiven aus Diätologie, Medizin und Kunst
|
Jasmin Mersmann
|
Nissen
|
Lena Ditte
|
Der Chaosmos des Persönlichen - Total Eclipse of Subjectivity
|
Gitti Vasicek
|
Obieta
|
Fernando
|
Die Kontingenz der Gestaltung – Eine Kritik
|
Gloria Meynen, Rachel Mader (HSLU DFK)
|
Oestreicher
|
Anthea
|
Mobilis in mobili – Drifting with/in planktonic seas
|
Roman Kirschner, Karin Harrasser
|
Olshan
|
Ruth
|
Das Genre der ersten Male - Dramaturgie und Darstellung in Filmen für Kinder und Jugendliche
|
Alexis Dworsky, Dorothée King (HGK FHNW in Basel)
|
Pan
|
Sifan
|
Los, Los, Los!
Empowerment von Deutsch-Chinesinnen mit Zeitangst mittels partizipativer Kunstvermittlung
|
Jutta Strohmaier, Alexis Dworsky
|
Park
|
Hyungjun
|
Die Selbst - Digitalisierung: Forschung über künstliche Intelligenz und Schlafen durch die schlafende Maschine
|
Joachim Smetschka
|
Pellerin
|
Marie-Andrée
|
Science Fictional Words: Language Fluidity and Fictive Words in Feminist Science Fiction
|
Gerda Lampalzer-Oppermann, Gudrun Rath
|
Pisk
|
Moritz
|
Technik – Musik – Körper. Das Wechselspiel von technischer und ästhetischer Innovation im Pop
|
Karin Harrasser
|
Pittoni
|
Ambra
|
The promise of the abyss. Body practices and new spaces of knowledge
|
Anne von der Heiden, Giaco Schiesser (ZHdK), Christina Capriolo
|
Plass
|
Arno
|
Sedimente der Zukunft - Zur Virtualität des Körperschemas anhand der Körperpraxis des Queer Tango
|
Karin Harrasser
|
Pöschl
|
Marlies
|
Les Maintenants – Web of Care
|
Karin Harrasser
|
Putzu
|
Antonietta
|
Das Interieur: zwischen Konsens und Selbstbehauptung
|
Sabine Pollak
|
Quantius
|
Olaf
|
Mögliche Rollen bildender Künstler*innen und ihrer Arbeitsweise im Kontext von Nachhaltigkeitsfragestellungen, konkretisiert am Modellversuch eines „poetic food forest“ in einer regional-kollaborativen Organisationsform.
|
Jutta Strohmaier, Hubert Lobnig
|
Rahofer
|
Antonia Ingeborg
|
Das Interview als künstlerische Praxis der Selbstauskunft
|
Anne von der Heiden
|
Reifer
|
Nadja
|
Artificial Incubation - Sichtbarmachung von Inkubationsprozessen mithilfe von künstlicher Intelligenz
|
Tina Frank, Bettina Bruder
|
Ren
|
Qingyi
|
THE DIGITAL OTHERS – Critical Cyberspace Gender Narratives in Artificial Intelligence and Databases
|
Aylin Tschoepe(HGK FHNW in Basel), Manuela Naveau, Alexis Dworsky
|
Rosenbichler
|
Katharina
|
Spielbretter und Schlachtfelder. »Kleine Archive« zum Luftkrieg (Arbeitstitel)
|
Helmut Lethen, Jasmin Mersmann
|
Roth Ledermann
|
Evelyne
|
Circular Design Processes – Alteration in Aesthetics, Methods, and Practices in Fashion and Textiles
|
Jörg Wiesel (ECAM; HGK FHNW in Basel), Thomas Macho
|
Ryke
|
Melissa
|
From body to body: embodied listening practices in contemporary art
|
Anton Rey (ZHdK), Joachim Smetschka
|
Salfinger
|
Caroline
|
Räume der Einsamkeit. Figuren der Verweigerung und ihr Verhältnis zum Raum
|
Anne von der Heiden
|
Sasaki Otani
|
Maria Esperanza
|
DADA-TATA; Interactive Art for children with focus on personal data processing
|
Manuela Naveau, Christine Schranz
|
Sathe
|
Rashmi
|
What will art and design practice and pedagogy be beyond our visual concept of an image?
|
Anna Artaker, Rachel Mader
|
Savicic
|
Gordan
|
Beacon Data
|
Manuela Naveau
|
Schelble
|
Indra
|
Mögliche Rollen bildender Künstler*innen und ihrer Arbeitsweise im Kontext von Nachhaltigkeitsfragestellungen, konkretisiert am Modellversuch eines „poetic food forest“ in einer regional-kollaborativen Organisationsform.
|
Jutta Strohmaier, Hubert Lobnig
|
Schink
|
Franziska
|
Mit Kunst ein Volk schaffen - Eine Plattform über künstlerische Praxis in der DDR als Mittel zur Gestaltung einer gerechteren Welt
|
Amalia Barboza
|
Schreibmüller
|
Pascale
|
queer archive of stillborn (m)others
|
Elke Bippus, Angela Koch, Ines Kleesattel
|
Schubert
|
Olga
|
Ecologies of Knowledges in Curatorial Practices after 1989
|
Karin Harrasser
|
Schwab
|
Martin Albin Andreas
|
Digitalisierung als Gewebeband. Interdisziplinäre Gestaltung zwischen Kunst, Handwerk und Industrie.
|
Johannes Braumann
|
Schwarz
|
Tanja
|
I have changed my mind - Aspektsehen in Bild - Text - Relationen
|
Florian Dombois (ZHdK)
|
Seidel
|
Berit
|
Are You With Me? Self-surveillance and archiving of a research collective between Zurich and Java.
|
Giulia Mazzorin, Philip Ursprung
|
Singline
|
Karl
|
Fluent Interfacing for Robotics within Architecture
|
Johannes Braumann
|
Sourgiadaki
|
Eirini
|
Teleportation & Transformation: Approaching the "Impossible" through Storytelling and Technology
|
Florian Dombois, Marcel Bleuler (ZHdK)
|
Speckert
|
Marie
|
The Encrypted Diction in Sonic and Substance: How art invades and breaks into the anatomical matrix
|
Martin Kaltenbrunner
|
Städler
|
Nadine
|
Kopfbedeckung und Beinfreiheit: Zur Bedeutung und Funktion von Kopfbedeckungen von Expert*innen
|
Florian Dombois
|
Stenfert Kroese
|
Noor
|
MycoRobotics - Fungi-Inspired Bio-Computing and More-Than-Human Interactions with Industrial Robots
|
Johannes Braumann
|
Summereder
|
Arthur
|
Drag Racing: ein US-amerikanischer Breitensport als Widergänger
nationaler Geschichts-Mythen. Analyse einer soziokulturellen Erscheinung am Beispiel Detroit.
|
Robert Pfaller
|
Süss
|
Leonie
|
Okapi connected. Unlearning Nature with Animals
|
Sigrid Adorf (ZHdK), Amalia Barboza
|
Taucher
|
Viktoria
|
Textil und Körper - Ebenen des Menschlichen
|
Jasmin Mersmann
|
Vatter
|
Leon
|
Wer gestaltet wessen Zukunft? Eine Wissenschaftskritik der Zukunftsforschung |
Karin Harrasser
|
Vetter
|
Jens
|
Tangible Signals - Physical Representation of Sound and Haptic Control Feedback
|
Martin Kaltenbrunner
|
Viehweg
|
Lilo
|
Situated Knowledges of Complex Matters. Investigating the becomings of technological materials through design anthropology methodologies as cultural critique
|
Claudia Mareis (ECAM; HGK FHNW in Basel), Irene Posch
|
Viviani
|
Ambra
|
With Love. de/re-construction of the loving discourse
|
Elke Bippus, Thomas Macho
|
Wagner
|
Gabriele
|
Kinderzeichnungen als Forschungsgegenstand. Ein pädagogisch hermeneutischer Zugang zu Neun- bis Zwölfjährigen anhand ihrer bildlichen Darstellungen von (kritischen) Lebensereignissen
|
Wolfgang Schreibelmayr
|
Walter
|
Hannah
|
becoming vyborg. sonic cyborg fictions in sympoietic telematic systems
|
Florian Dombois (ZHdK)
|
Wang
|
Yixuan
|
Creative Interventions in Urbanism: the Application of Residents’ Creativity through Participatory Practice
|
Florian Sametinger
|
Weber
|
Rasa
|
SymbiOcean
|
Karmen Franinovic (ZHdK), Karin Harrasser
|
Wenninghoff
|
Birgit
|
verything coalesces - Entwicklung eines ästhetischen Bezugssystems anhand der Berührstellen eines öffentlichen Durchgangsortes
|
Anne von der Heiden
|
Wienerroither
|
Angelika
|
Welche Spuren hinterlässt das "ozeanische Gefühl"?
|
Thomas Macho, Agnes Scherer
|
Wieser
|
Andreas Bernhard
|
Struktur und Funktion der Rhetorik in der marxistischen Theorie
|
Robert Pfaller
|
Wijaya
|
Hanny
|
The Story Within The Silent Figures: Interconnection Studies of Austrian Puppetry and Indonesian Wayang Golek
|
Amalia Barboza
|
Wilhelm
|
Patrick
|
Design Fictions als immersives Mittel zur Lösung von gesellschaftlichen Herausforderungen im Kontext des Alterns
|
Michael Shamiyeh, Francis Müller (ZHdK)
|
Windtner
|
Victoria
|
Gegenwärtige Strategien und Bedeutungsproduktionen hegemonialer Inszenierungen und Repräsentationen der landwirtschaftlichen Tierindustrie
|
Karin Harrasser
|
Winkler
|
Clemens
|
Resonanzen im Formlosen – zur Untersuchung erfahrungsbasierter Materialsprachen
|
Gerhard Buurman
|
Wittmann
|
Michael Armin
|
Künstler*innen in gesellschaftspolitischen Initiativen und NGOs im Kontext von Migration, Transit und Passage
|
Amalia Barboza, Jesko Fezer
|
Wohlgemuth
|
Anna
|
Room to Move: Horizontal history with Sunrise and Sunset. Visuelles Erzählen von historischen Ereignissen im Dialog zwischen dokumentarischer Ästhetik und fantastischer Bildwelten.
|
Ilse van Rijn, Angela Koch
|
Wolf
|
Jasmine
|
Töten Schulen Kreativität? – Eine dokumentarische Filmstudie über aktuelle kunstpädagogische Positionen im Schulsystem
|
Alexis Dworsky
|
Yalçın
|
Samet
|
Encounters at the End of the World: A Topological Nekrikoi Dialogoi Between Heidegger, Platonov, Russian Cosmists and Russian Avangarde Paintings
|
Anne von der Heiden
|
Zhou
|
Yinglin
|
Connecting The Surface and Internal Worlds - Technical Anomalies in Virtual Space - in an Interdisciplinary Field
|
Alexis Dworsky
|
Ziper
|
Daliah
|
Ein Bild ist ein Bild ist ein Körper (Arbeitstitel). Über Kontinuitäten und Besonderheiten stereotyper Bild- und Körpersprache im Kontext des Nahostkonfliktes // eine ästheitisch-politische Analyse
|
Angela Koch
|